Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 21 februari 2010 20:29

Hej   
Nu ska ni få höra vad jag har gjort idag   .
Det har inte varit så mycket hyss idag bara bitit sönder toffsen på lillmattes mössa  .
Jag har bara gått på vanliga promenader och busat i snön. Men i morgon så åker vi till vemdalen då ska jag springa och busa i snön. Sen träffar jag min kompis Gismo han är en tabitanskspaniel, han blir lite små trött på mig när jag vill busa hela tiden, han har inte samma ork som mig. Han är en liten gubbe   jag tror han är nio år snart. När vi är i vemdalen så kommer inte matte eller lillmatte  kunna blogga åt mig så ni får vänta tills vi kommer hem, då ska ni få höra vad jag har gjort där uppe. 
Här kommer bilderna på mitt hyss igår   

    
Hoppas ni får ett bra sportlov!
Ha det bra!
Rossi med Familj  

Av Maria - 20 februari 2010 19:57

Ja idag har jag varit med husse och skottat snö och busat runt  (känns som vi skottat hela dagen). Matte har jobbat natt och sovit hela dagen   . Men nu i kväll gick vi på långpromenad och fick till lite träning    det var roligt   . Jag gjorde ett hyss i förmiddags så lillmatte blev sur och ledsen på mig. Jag bet sönder hennes mobiltelefon   så den blev förstörd ,  det var ju inte meningen att det skulle gå så illa .Jag skulle ju bara busa lite, men det blev så fel  . Nu blir det  myskväll framför tv:n.

Ha en bra kväll.

Maria & Rossi

Av Maria - 16 februari 2010 19:26

Tjenare!
Nu ska ni få höra vad jag har gjort idag  .
Matte jobbade natt i går så idag så fick jag sova längeeeeee   .
Men när matte vaknade då gick vi på lång prommenad  , det var roligt att springa av sig lite. Sen när vi kom hem så skulle matte in men det vill inte jag så jag fick vara ute i linan. När matte skulle ta in mig så följde jag med henne upp på trappen, sen kom jag på att jag vill vara ute lite längre så jag smet   . Men jag hörde att matte paratade med någon så då blev jag nyfiken och sprang tillbaka. Men hon lurade mig  .


Igår så lovade lillmatte att hon skulle lägga in bilder på mig så här kommer några  .
     Kom och ta mig om du kan!
  Vänta på mig nu jag är ju trött !     
Åhh vad skönt och vila lite. 
Mmmmm  vad gott det är med snö....   


Ja , det var allt för mig idag. Hoppas n får en bra fet tisdag   .


Ha det bra!
Rossi.

Av Maria - 15 februari 2010 21:21

Nu var det länge sen min matte eller lillmatte skrev här för mig, men äntligen var det dags igen   .
Idag har det varit en jätte rolig dag, det började med en lång prommenad med matte. När vi kom hem så skulle lillhusse och hans kompisar åka och pinpla och då fick jag följa med . Det var så roligt att springa runt på sjön och leka fast jag ramlade i en gång då vart det burrr kallt men jag kom snabbt upp på tassarna igen. Hela vägen hem sov jag i baksätet och värmde mig, sen dess har jag vilat och värmt mig. Senare på kvällen kom lillmatte och husse hem, då fick jag gå en liten kisse sväng sen gick vi in och värmde oss igen..Och nu var det dags att sova dagarna går så fort så. Hoppas ni hade en bra alla hjärtansdag för det hade jag  


I morgon kommer det bilder på mig när jag var ute och gick, lillmatte är så trött nu så hon orkar inte lägga in dom men hon lovade att göra det i morgon.  


Ha det bra!

Rossi  

Av Maria - 12 februari 2010 22:22

Hej!
Det var några dagar sen min matte skrev här om mig, men hon har jobbat och lillmatte har inte haft tid . Men äntligen ska ni få höra vad jag har gjort   .
I torsdags så jobbade matte så jag fick gå prommenad med husse när han kom hem, men det var roligt det också  . Idag har både husse och lillhusse varit borta, dom åkte jätte tidigt på morgonen. Jag viste inte riktigt vad som skulle hända, så jag stog i fönstre och kollade så jag hade lite koll i allefall . Sen har jag gått lång prommenad med matte och så har jag ätit 3 skålar mat, matte blev jätte glad att jag åt  .
Nej nu börjar jag bli trött ska nog gå in och sova nu.. men först en snabb kiss  . 
God natt och ha en bra helg!
Rossi.

   
Jag bjuder på en bild när jag var 5 veckor, när jag fortfarane bodde kvar hos mamma.  

Av Maria - 10 februari 2010 14:24

Ja idag lyckades vi få till det med lite träning under promenaden. Det blev lite inkallning,fot, sitt stanna kvar och lite uppletande. Det kommer inte hända så mycket mera idag. Nu kommer matte att jobba 2:nätter också så då händer det inte så mycket mera än att det blir promenader och lite bus.Jag har strulat lite med maten ett tag.Men nu har jag börjat äta lite mera ..så matte är glad . Jag hoppas vi kan få till det så jag får träffa min brorsa (Ziggy) och kanske flera av mina syskon  .

Ha en bra dag

Rossi & Maria

Av Maria - 9 februari 2010 20:09

     Idag har vi varit in till stan och gått. Där är det så mycket spännande lukter ,ljud och mycket konstiga saker. Det var inte så roligt idag för matte lät mig inte hälsa på någon annan hund el. människa (jag som tycker det är så trevligt att hälsa på andra).Jag fick lite roligt en stund i allafall. Det var när jag försökte sätta lite fart på änderna nere vid strand promenaden. Men det tyckte inte matte om  . När vi kom hem lekte matte och jag kurragömma och tafatt, det tycker jag är roligt  




 
Pssst .... säg inte till matte att jag är här...

  
Kom och ta mig om du kan! 


Vi måste försöka komma igång med träningen igen också. Vi har legat på lat sidan ett tag .

Nu ska vi slöa framför tv:n en stund och sen blir det sängen och god natt 

/ Maria & Rossi


Av Maria - 7 februari 2010 17:15

Hej!
Idag har jag varit på långpromenad med matte och husse, det var jätte roligt. När vi nästan var hemma så kom mina bästisar. Dom är Newfoundlandshundar. Dom är jätte snälla, jag älskar att busa med dom ;D. Senare fick jag vara ensam hemma, matte, husse och lillmatte skulle på kalas, då fick inte jag följa med. Men dom kom hem ganska snabbt och då blev det dags för ännu en promenad fast med lillmatte. När vi kom hem igen stog husse och skotta på altan, då kunde jag verkligen inte låta bli att jaga snön  .  Då passade lillmatte på att ta några fina kort, när jag såg ut som en snögubbe.           
Ha det bra!
Rossi.

Presentation


Hej!
Jag är en Australian Shepherd som heter Rossi Jag kommer från Solskenets kennel. Den här bloggen kommer att handla om mig och mina äventyr tillsammans med min familj.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards