Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Maria - 13 augusti 2010 08:54

I söndags kom matte och jag hem efter 4 dgr på läger. Det var så himla kul !!

Läger med ALL INCLUSIVE toppen...Pool fanns på gården, det var bara att ta sig ett dopp när det passa..

Frukost kl.8,30

Fika 10,00

Lunch 12,30

Fika 15,00

Middag 18,30

Vi var 6 st Hundekipage Jätte trevligt sällskap.  1 Storpudel , 1 Dvärgpincer, 1 blandras schäfer/ rottis, 2 Aussie, 1 Schäfer.

Vi kom till Prickis kl. 9,00 i torsdags då var det att göra iordning rummet som vi delade med min tjejkompis och hennes matte, tycker så mycket om henne   . Hon heter smilla och är också Aussie.Jag hade lite svårt spec första natten att koppla av och sova. Men det gick bättre och bättre. Dom två sista nätterna sov jag så himla gott . Ni ska veta att det tar på krafterna att vara på läger  .... Men så himla roligt och lärorikt...Sedan samling i lektionshuset där var och en talade om vad vi ville ha ut av "kursen" lägret. Sedan bar det ut på appelplanen för att se hur vi och hunden funkade ihop och hur vi funkade med andra hundar och  vad vi kunde. Jag och matte tränade på LK 1:ans alla moment. Några av ekipagen var klara för Lk 2-3 och blandisen skall vara med på SM han var Försvarsmaktshund JÄTT DUKTIG...

Fredagen var vi i skogen hela dagen där vi la spår och några provade på söket.

Prickis visade med sin hund hur ett sök gick till, helt fantastiskt att se hunden in action.. så himla duktig  . Sedan blev det grillafton smakade så bra efter en heldag i skogen..  mummms...Sedan bar det av till Hjälmaren för ett dopp   Jippiii...

Lördagen var det träning på appelplanen hela dagen. Avslutade med "låtsas" tävling.

Söndagen sista dagen träning på appelplanen även idag, låtsas tävling och några lade spår .Packade och åkte hem vid 15,00 har haft en helt underbar helg...

Tack Maritha för att du lockade med mig ...  Åker gärna nästa år igen   ..

På måndag börjar jag och matte en kurs i tävlingslydnad hos prickis, det ska bli roligt.........

Jag vet att brorsan Ziggy ska på ett läger snart , han har sitt roliga kvar , det kommer han att gilla... lite avundsjuk blir jag , Skulle kunna åka igen.....

Ha det så bra


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag är en Australian Shepherd som heter Rossi Jag kommer från Solskenets kennel. Den här bloggen kommer att handla om mig och mina äventyr tillsammans med min familj.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards